zondag 6 februari 2011

Introductie

Ik veronderstel dat de meesten onder jullie me wel zullen kennen, maar voor de lezers die me niet kennen:
Hoi, ik ben Veerle, net 20 geworden en ik heb overgewicht. Niet heel veel meer (ben in 2010 al 10 kg afgevallen), maar mijn BMI is 27.7. Aangezien een gezond BMI tussen de 18.5 en 25 ligt is het mijne dus nog net iets te hoog.
Mama en ik zijn in juli 2010 begonnen met afvallen en hebben een beetje onze eigen methode gevonden. We moesten allebei een winterstop inlassen van de huisarts omdat we allebei zoveel waren afgevallen (ik 10kg, mama meer dan 30kg). Mama heeft zich er niet aan kunnen houden en is blijven afvallen, ik heb geprobeerd me eraan te houden en vind het nu wel een mooi moment om terug te beginnen. Mama wordt intussen als hulpje ingeschakeld door haar huisarts: als er mensen moeten afvallen verwijst hij ze door naar mama voor tips. Ik dacht dus, om een groter publiek te bereiken doe ik hetzelfde in een blog!
Mama en ik doen min of meer hetzelfde, de verschillen leg ik je gaandeweg uit.

Vanwaar de naam 'the big loser theory'? Wel, het is subtiel (NOT) afgeleid van 'the big bang theory', het tv-programma waar ik niet genoeg van krijg! Maar ook: als je Big Loser Theory afkort krijg je BLT en dat is nu toevallig een bekende sandwich die stiekem ook een caloriebom is. Denk daar maar eens over na ;-)

Wat ik je beloof:
Ik zal nooit liegen over mijn gewicht, als ik een slechte week heb gehad en ben bijgekomen zal je dat ook gewoon lezen.
Ik zal mijn best doen het interessant te houden en vooral nuttige en praktische tips te geven, tips waar iedereen mee aan de slag kan.
Ik zal niet valsspelen, op welke manier dan ook. Als ik een Big Tasty met bacon en een grote friet met mayo heb gegeten bij de McDonald's zal ik dat eerlijk toegeven.

Wat ik van jou verwacht:
Wees eerlijk. Als je mijn blog niet fijn vindt, zeg het dan aub. Als je hem wel fijn/ nuttig vindt mag je me altijd aanbevelen aan vrienden en familie. (uiteraard)
Als je vragen hebt: stel ze gewoon. Ik bijt niet. Zelfs niet als je me op straat tegenkomt. Het ergste wat kan gebeuren is dat je niet het antwoord geef waar je op hoopt. (Want nee, je verliest geen 25 kg door enkel nog koekjes en taart te eten vanaf nu. Van mij mag je het best proberen hoor en als het lukt word ik je grootste fan en doe ik spontaan mee!)

Waar ik me aan houd:
Ik weeg me een keer per week en zal een keer per maand mijn BMI herberekenen. Op die manier kan je me het beste volgen en blijft het voor mezelf ook elke week weer een confrontatie. Ik moet tenslotte mijn gewicht online zetten en dat is voor mij (zoals voor zoveel dames) een heel punt. Maar genoeg met liegen: mijn gewicht komt vanaf nu gewoon wekelijks op het wereldwijde web te staan.

Ik heb nog nooit een blog gehad, dus in het begin is het nog een beetje onwennig en zal ik nog niet zo frequent bloggen, maar als ik genoeg volgers en lezers heb zal ik mijn best doen om vaak te gaan bloggen.


Ik ben er klaar voor en hopelijk jij ook; morgen begint het bloggen echt. (mijn wekelijkse weging is op maandag en dus lijkt het me logisch om ook het bloggen morgen van start te laten gaan)

Liefs,
Veerle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten