woensdag 23 februari 2011

Week 3

Ik weet het, het is al woensdag en ik had beloofd telkens op maandag te bloggen... Sorry!
Ik moest maandagochtend best vroeg weg, ben vergeten me te wegen voor het eten (dat bedacht ik me toen ik mijn derde kop thee aan het drinken was... oepsie) en had ook nog eens mijn laptop niet bij me.

Hoe is vorige week verlopen? Begon het al makkelijker te worden? Of had je, net zoals ik, een enorme terugval?
Want ja hoor: in week 1 afgevallen, vorige week bijgekomen: ik zit nu op 82,2! Dat is meer dan toen ik eraan begon!! (blijkbaar is ontbijten met brownies, ijsjes eten, taart eten en burger king in een week tijd toch geen goed plan... Stom.) En nu ben ik dus, heel gĂȘnant, 1,8 kg in een week tijd weer bijgekomen.
Denk je nu: oh nee, zoveel terug bijgekomen in een week tijd, all hope is lost? Vergeet het. Ik heb me afgelopen week heel erg laten gaan en dat motiveert me nog veel meer om er nu weer extra goed voor te gaan.

Vrijdag vertrek ik voor een paar dagen op reis en zal dus niet bloggen volgende week: kan me ten vroegste op vrijdag wegen, maar dan blog ik liever gewoon gelijk de maandag erna voor de week erna. Ik ga best vaak zelf koken op vakantie en kan ik dus wel een beetje op mijn eten letten, maar ik ga er toch niet zo panisch mee bezig zijn als wat ik hier thuis normaal doe. En dat mag ook: je gaat tenslotte niet wekelijks op vakantie en als je jezelf vanalles ontzegt op vakantie dan geniet je er ook minder van. Je moet ook niet compleet losgehen, maar goed, dat wisten we natuurlijk al.

Tips van de week!
Tip een: kies bewuster. Kies niet voor spaghetti maar voor volkoren spaghetti. De smaak verschilt niet heel erg en het is gezonder. Kies niet voor bakboter maar voor olijfolie. Dat is niet minder vet, maar wel gezonder. Dat soort van kleine keuzes (want dat is tenslotte nog niet veel moeite) maken gelijk een groot verschil voor hoe je je voelt: als je gezonder gaat leven komen die kilo's vanzelf wel.
Tip twee: wat je niet koopt kan je niet opeten. Ik ben zo'n vreselijke cornetto-verslaafde (vooral die van het huismerk van Albert Heijn: die nootjes bovenop en die chocoladepunt zijn om een moord voor te begaan) en als die dingen in mijn vriezer zitten, dan moet en zal ik ze ook opeten.
Maar als ik die dingen niet heb... Kan ik ze ook niet opeten. Dan denk ik er nog niet eens aan.
Als ze wel in de vriezer liggen is het net alsof ze me roepen.. "Veerle...... Veeeeeerle... Je weet dat je me wiiilt... Toe dan... Bijt... Eentje maar... Heel stiekem.... Je bent toch alleen thuis, niemand die het ziet...." En voor je het weet heb je zo'n volledig pak ijsjes leeg gegeten en voel je je achteraf vreselijk. Maar als je ze niet hebt dan kan je er alsnog wel zin in hebben, maar dan is de verleiding minder groot.

Hopelijk ben je hier weer twee weken zoet mee. Ik knijp er lekker tussenuit naar la bella Italia :-)
En we gaan naar een belachelijk grote supermarkt in Dijon op de heenweg, want ik ben verslaafd aan supermarkten. Mijn bankkaart is al bang, haha.

Tot over twee weken :-) En veel succes ermee!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten